Sunday, August 18, 2013



Assalamualaikum!

my raya was fun..i'm still receiving ang pau although i know i'm not a kid anymore..hahaha orang cakap,rezeki jangan ditolak :p

out of 7 siblings of zainab's and abdullah's children,they only have 11 granchidren..yeah that's including me :d
out of 11 grandchildren,now we have approximately 13 great grandchild?? oh not approximately..it is exactly 13 of them now hahah
they're all grown up....dah ada yg dah suara pecah pun haaa..haha...

i called taiping's home

me:hello
danish: hello *suara garau*
me:siapa ni?
danish: danish ni...
me: oh haa danish bagi tau mama cik ana berbuka kat ipoh dulu ye,malam nanti baru mai tepeng
danish: ok 

right after i hang up,i turn over to my mom and excitedly told her 'ibu,danish dah pecah suara hahahaha,ana almost x kenal suara dia'..

see..the babies all grown up already..

Aishah and batrisya also the same..this two cousin are really close since there are very few girls among them...but they get almost all attention from the makciks...talk about being a grown up girl and so on...

ryan is another baby that grown up too fast hahah
*at the grave yard*
me : *park the car*
ryan : *opening the car's window* eyy ang ada lesen ka?
me : *terkejut* *buat muka kerek* heh ada lah...

can u imagine how old ryan  is?he's just 5 YEARS OLD....man,i told u,with this kid u have to be prepared with the ideas or else,u gonna sink in his pot pet talkative mouth hahaha

haiyah...so malas to type...tengok gambar jelah






lepas dah balik seminggu...i have set to spend the weekend with le friends and ehem ha ha ha


engineer-doctor-engineer

one of my memory that will never fade =)


u know,filzah dah boleh drive..haha azwa kat belakang tu diangkut sekali sebab lepas dorang ni dengan dia pulak








that's all for now
24th august is getting nearer...i hve to go to a course in terengganu T.T x nak pergi...
the semester will start very soon,third year will fill my mind,debate and family stuff are trying to squeeze in between all these hehe..sometimes i want to give up all on all,but how can i do that if i dont even try to give in???

Wednesday, May 22, 2013

throwback

i've been busy for this passed two weeks..oh no,i've been busy since the 1st day of the semester hahaha...
it's quite sometimes that i don't write anything...well,nothing went unusual,so there's no so much thing to be shared..haha..by the way,since i have some free time now...let me share a few things...

1.The holiday..as i read through what i'd posted,i realize that i didn't share the last semester break...so here it is..right after i finished my exam,i'd went to a programme named 'keluarga angkat' somewhere in N9...i went there together with faerah...


faerah and me

boling kelapa?

this is the adopted family

the scenery
there,we had a lot of fun....some of activities were:
-mengocha-catched fishes with bare hands-in a mud...
-cultural show on adat meminang accoreding to the adat perpatih
-otherwise....was makan...3 days of eating masak lemak cili api...yums..;p
sorry no pictures to be shared..hehehe

2.A week after that,i'd went to johore/singapore....a journey of two...hahaha






















3. 2nd semester of 2nd year being an engineering student + a debater + a normal person










first upper two was a visiting to meteorology department
two after that was a OPEN ASTAR DEBATE
the other two was a hiking activity at stong,kelantan
and the lowest one..ehem,a 7 hours of meeting...

up till now,alhamdulillah,i'm so happy with what i already have...
oh yeah,no family pictures in this post is because of i had finished my time mostly in ukm...and also because of Ada is busy with studying...
last but not least..
i want to say thank you to ibu,ada,en awak,alumni's,seniors,batchmates,juniors and everyone that support me =)






Saturday, April 13, 2013

kawan

susah berkawan ni....
F: eh.ko ade dpt call dr K?dia accident.so dia x dpt join
A:x de pun lagi dia call..lah x de rezeki lah,nk buat mcm mana.
F:ak dah separuh jln dlm KTM ni....mcm mana..?
A: hm,patah balik jelah... xde rezeki lah tu...

rasa2nya,patut x A buat mcm tu..?
Si F dan K sebenarnya plan nk sambut bithday A ni...makan2 je pun jadilah fikir si K dan F ni..
tapi tu lah yg org sebut kita merancang tuhan menentukan
K accident...nyaris K x de pape kereta je yg teruk..
K mengandaikan F pergilah lepak dgn A..tapi itu x terjadi pun...

Ceritanya sekarang,F sgt terasa hati dgn A...cukup2 terasa...ade beberapa ayat penyedap hati yg a boleh cakap kat  F yg dah separuh jln dlm KTM 
antara nya:

1) kesian kau,alah datang jelah rumah aku dulu,pastu kita tengok macam mana...
2) ok lah,kau pun dah datang jauh2...datang rumah aku dulu,pastu aku bersiap kita keluar....

tapi hakikatnya,satu pun x terkeluar dari mulut A....
saat A menyuruh F patah balik je.....F macam nak nangis,tapi nyaris public uoll...F menceritakan segalanya kepada AH...nasiblah...

Adakah F kawan yg jahat..?F ni punya semangat siap nak pergi tdo rumah A smlm...tapi sbb pukul 7 pun masih kat kawasan rumah dan mengetahui A akan ade discussion pukul 8.30,so dia x nk menyusahkan A menunggu dia...jadi F pun bertindak x pergi tdo rumah A..

Adakah F kawan yg jahat dan sgt teruk...?F bukak satu laman kepunyaan A...baca2,ada nama AH...membara hati F,tapi x pelah...kawan kan....tolak tepi benda tu...

kalau A dtg rumah F,F punya semangat...siap amik kat kl sentral lagi....hah,adil ke yg A buat kat F ni..?

F bukan lah nk mengungkit ke hape...tapi...fikirlah cara dewasa....nak org jaga hati anda A,anda kene jaga hati org jugak...igt tu!

Monday, December 31, 2012

2012

beberapa jam lagi 2012 akan melabuhkan tirainya...bye bye 2012 =') tsk tsk.. i felt happiness and sadness equally this year..it's quite sometime i tak post ape2..haha,busy bagai nak rak...yeah i know,orang lain pun mesti akan cakap dorang pun busy,but hey....suka hati lah...i nak cakap i busy...so..?hahah ok2...
tujuan utama kali ni punya post adalah sebab 2012 kan dah nk habis...so,let do some flashback on what i had through sepanjang tahun ni..

Januari/Febuari/Mac-not so many great things related to me berlaku masa ni...oh yeah,i x kan lupa yang ni...hahaha..i start texting ngan sorang jejaka ni..ehem...ha...tu yang i paling ingat..kah3...pastu dapat result yang a bit ok lah....but i hve to improve more sebenarnya...x boleh rasa selesa sgt..

April-ha,as i remember,i went to Johore Debate Open masa ni...i team ngan aisha n  yasir n fendy...fendy was our simpanan to guide us with the idea and so on.UKM pun hantar another team that represented by najah,kak loretta,izzat n kak sonia...well,untuk dijadikan cerita,both of UKM A and UKM B met in semi final..but my team made up to final...jumpa dengan UPNM..ok dah setakat tu je pasal pertandingan ni..tapi,i rasa inilah salah satu platform aku dlm dunia debat universiti..

May-Debat Perdana Pengguna Siswa-ni pun platform pertama aku dalam debat style british parliament.sebelum tu penah lah tgk Penang Debate Open abg daniel,zaki,fendi,yasir yang naik time tu,i observer je...tapi debat DPPS ni i naik satu team ngan abg mimi..(nama sebenar dia Suhaimi)...we only managed to quarter final.But,i really satisfied with this one sbb hasil usaha i sendiri,yang kat johor tu pun hasil sendiri jugak,tapi time tu ade guidance dr fendy...

ni otw to johor debate open
June: time ni dah nk dekat exam dah....at the very end of june,i participated in Debat Alam Sekitar sebagai simpanan to gain experience,debat paling tua antara byk2 debat...tapi rezeki x berpihak kepada kami,rezeki tertangguh mungkin...hanya mampu berada di separuh akhir je...

dalam setahun i mengalami dua tahun....awal tahun 2012,i still in the first year of my studies,separuh tahun ke dua,i dah tahun dua pengajian..haaa,cepat kan..?i pun x sangka i dah masuk 2nd year...come on another 2 years,my dream will come true,in shaa ALLAH.

naik second year,the challenges,toksah cter,hanya  ALLAH je yang tau,byk betul dugaan that i have to face,but yes all the sorrows i just for a while...i ingat kata2 abg aqim....mungkin kita sedih,kita rasa lost,kehilangan adalah sbb tuhan nk bagi something yang indah untuk kita...yes that's true..
October- dalam october ade birthday i...hahaha ade pakcik ni ckp,nk mintak alamat nak bg hadiah..i bagi je alamat without mengharapkan ape2 pun,bagi,bagilah,x nak pun ok....hahaha
oh ye,lagi satu memg melekat kat kepala i ni was that we met after long time not seeing each other..haha,actually macam lah kat matrik dulu sakan berjumpa,jumpalah...teman member hulur barang,nmpk kat lab,nmpk kat court futsal..jumpalah tu kiranya...kan..? ^_^ oh ye,time kteorg jumpa ni kat PPM...kah3 kelakar jugak bila ingat...masa ni kemain segan dua2...kah3

November-i was selected to represent UKM for The Great Gender Debate..haha,kemain..nama2 lah...ok this time was a 1st collaboration of me and abg daniel...this i think the happiness abg aqim talked about...alhamdullillah.,both UKM A & UKM B managed to perform in the finals,=) tapi,still,rezeki were still not on our side,we won third and fourth place only...
time final....ignore the tembam look


TNC pun smpai dtg ke UTM....

ni lah teammate i....tgk tu,bangga betul ngan RMC..

time ni tengah lawan UPM,yang laki tengah berdiri tu senior,i learned  a lot from the session
senyum...x perlu kata apa2.. =)
December-12.12.12 is a good date for me,alhamdulillah....and i think this year end beautifully with raihan's wedding yesterday...



Alhamdulillah...other than all this,ofcourse,ALLAH and my family that make my life happy too...but what i told u here,is something that rarely to happen...that made my 2012...
i am ready to face 2013,yelah,exam pun 2013 kan..hahah *typical joke* =)
yes,i know,there were some part yg x baik dlm tahun ni jugak...but i think that i should not post kat sini kot..bia lah rahsia...
well,thank you so much to those who made my 2012 full of joy and happiness,to those that make me feel sad,thank you jugak because i learnt so many things that surely sgt useful in the future...